Jogvitára való válaszadás
Egy jogvitára való válaszadáskor két lehetősége van:
- A jogvita elfogadása
- A jogvita visszautasítása
A jogvitára a vita emailében található “Reply Deadline” (válaszadási határidő) előtt kell választ adnia, különben a jogvitát elfogadottnak minősítjük az Ön részéről.
Jogvita elfogadása
Előfordul, hogy az eset egyértelmű és hiba történt az átutalás során. Ebben az esetben nincs mit tenni, mint elfogadni a visszaterhelést.
A jogvita elfogadásához csak reagáljon egy “Elfogadom a jogvitát” válasszal a Paylike-tól kapott értesítő emailre.
Visszaterhelés elfogadása
Abban az esetben, ha a jogvita egy visszaterhelési kérelem, az átutalás automatikusan visszatérítésre kerül a kártyatulajdonos részére és az átutalás összege levonásra kerül tartalékából.
Visszakeresési kérelem elfogadása
Ha elfogadja vagy nem válaszol egy visszakeresési kérelemre, a kibocsátó bank valószínűleg elvégzi a visszaterhelést a kártyabirtokosnak való pénzvisszatérítéshez. Ezért automatikusan visszatérítjük az összeget a kártyatulajdonos részére, levonva azt tartalékából és ezzel megtakarítva Önnek egy újabb jogvita díját.
Önnek soha nem kell visszatérítést kezdeményeznie a kártyatulajdonosnak egy vitatott tranzakcióra, mivel ez közvetlenül a Visa és Mastercard vitarendezési rendszerén keresztül történik.
Jogvita visszautasítása
Ha nem ért egyet a jogvitával, visszautasíthatja azt. A folyamat ugyanaz visszakeresési kérvények és visszaterhelések esetében.
A jogvita visszautasításához (válaszadás a kibocsátó banknak) meggyőző bizonyítékot kell biztosítania arról, hogy átadta termékét vagy szolgáltatását a kártyatulajdonosnak az eladáskor megegyezett feltételek szerinti minőségben, módon és időintervallumon belül.
A kényszerítő bizonyítéknak, amit minden válaszba bele kell foglalnia a szolgáltatás vagy termék típusától függ:
Kézzelfogható termékek
- Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
- A termék leírása
- A teljes fizetett összeg
- A kártyaszám utolsó négy számjegye
- Szállítási cím
- Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
- A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
- Szállítási dátum
- Kiszállító
- Követési szám
- Szállítási igazolvány a termék megadott címre való kiszállításáról
Digitális termékek vagy szolgáltatások
- Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
- A termék vagy szolgáltatás leírása
- A teljes fizetett összeg
- A kártyaszám utolsó négy számjegye
- Szállítási cím vagy a kiszállítás módja (pl. PDF emailen keresztül)
- Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
- A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
- Tevékenységi napló, ami tartalmaz IP címet, bejelentkezési adatokat időbélyegekkel és tevékenységekkel
- Szállítási bizonyíték (pl. bizonyíték a termék emailen való elküldéséről)
Offline szolgáltatások
- Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
- A szolgáltatás leírása
- A teljes fizetett összeg
- A kártyaszám utolsó négy számjegye
- Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
- A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
- A szolgáltatás módjának leírása
- A szolgáltatás dátuma
- Szolgáltatás átadási dokumentumok (pl. szerződés)
Bizonyíték a vita okától függően
Néhány vita oknál, a több bizonyíték biztosítása nagyobb eséllyel eredményezi a vita megnyerését.
Nem a leírtak szerinti termék vagy szolgáltatás
- Adjon egy részletes leírást a termékről és szolgáltatásról majd biztosítson dokumentációt a termék vagy szolgáltatás leírásának eladásakor történő feltüntetéséről.
Hibás terhelt összeg
- Bizonyíték, hogy a kártyatulajdonos számára elérhető volt az átutalás összege és árazása (díjakat beleértve pl. szállítás és fizetés)
Visszatérítés hiánya
- A kártyabirtokos visszatérítésre való jogosulatlanságára vonatkozó érvelés a visszatérítési irányelvekre és alkalmazható törvényekre hivatkozva
- Visszatérítési irányelvek (Általános szerződési feltételek)
- Bizonyíték a visszatérítési irányelvek megjelenítéséről és a kártyabirtokos beleegyezéséről
Vegye figyelembe, hogy ha jóváhagyja a visszatérítést a kártyatulajdonosnak és ezzel elfogadja a visszaterhelést, csak küldjön egy “Elfogadom a visszaterhelés” választ és ne próbálja meg más módon visszatéríteni az összeget. A kártyatulajdonosnak automatikusan visszafizetjük a tranzakció összegét a vita beérkezésekor.
Előfizetés megszüntetése
- A kártyabirtokos előfizetés lemondására való jogosulatlanságára vonatkozó érvelés, a lemondási irányelvekre és alkalmazandó törvényekre hivatkozva
- Lemondási feltételek (Általános szerződési feltételek)
- Bizonyíték a lemondási irányelvek megjelenítéséről és a kártyabirtokos beleegyezéséről
- Tevékenységi napló, amely mutatja, hogy a kártyatulajdonos használta a szolgáltatást vagy terméket az előfizetés lemondása után
Dupla átutalás
Ha biztos benne, hogy a tranzakció nem duplán került elszámolásra, bizonyítékot kell szolgáltatnia a két átutaláshoz tartozó vásárlásokról.
Mindkét tranzakcióhoz biztosítania kell dokumentációt, legalább:
- Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy számla
- Szállítási vagy kézbesítési dokumentáció
Jogvitára való válaszlevél létrehozása
A vitára adott választ PDF fájlként kell létrehozni és bemutatni dokumentációját fontossági sorrend szerint (a legrelevánsabb bizonyítékkal kezdve pl. nyugta).
A visszaterhelésre adott válasznál csatolja a következőket dokumentációja előtt:
- Jelentse ki, hogy a visszaterhelést elutasítja
- Írja le érvelését, hogy miért nem fogadja el a visszaterhelést és összegezze dokumentációját
Mentse el a PDF fájlt “Paylike Dispute ID” néven és küldje el a jogvitára kapott email válaszaként.
A válasza minőségét ezt követően kiértékeljük. Ha a levelet elfogadjuk, átküldésre kerül a kibocsátó bank részére és megkezdődik a vitarendezés folyamata. Ha nem fogadjuk el a levelet, értesíteni fogjuk visszajelzéseinkről egy érvényes vitarendezési válasz létrehozásához.