Jogvitára való válaszadás

Egy jogvitára való válaszadáskor két lehetősége van:

  1. A jogvita elfogadása
  2. A jogvita visszautasítása

A jogvitára a vita emailében található “Reply Deadline” (válaszadási határidő) előtt kell választ adnia, különben a jogvitát elfogadottnak minősítjük az Ön részéről.

Jogvita elfogadása

Előfordul, hogy az eset egyértelmű és hiba történt az átutalás során. Ebben az esetben nincs mit tenni, mint elfogadni a visszaterhelést.

A jogvita elfogadásához csak reagáljon egy “Elfogadom a jogvitát” válasszal a Paylike-tól kapott értesítő emailre.

Visszaterhelés elfogadása

Abban az esetben, ha a jogvita egy visszaterhelési kérelem, az átutalás automatikusan visszatérítésre kerül a kártyatulajdonos részére és az átutalás összege levonásra kerül tartalékából.

Visszakeresési kérelem elfogadása

Ha elfogadja vagy nem válaszol egy visszakeresési kérelemre, a kibocsátó bank valószínűleg elvégzi a visszaterhelést a kártyabirtokosnak való pénzvisszatérítéshez. Ezért automatikusan visszatérítjük az összeget a kártyatulajdonos részére, levonva azt tartalékából és ezzel megtakarítva Önnek egy újabb jogvita díját.

Önnek soha nem kell visszatérítést kezdeményeznie a kártyatulajdonosnak egy vitatott tranzakcióra, mivel ez közvetlenül a Visa és Mastercard vitarendezési rendszerén keresztül történik.

Jogvita visszautasítása

Ha nem ért egyet a jogvitával, visszautasíthatja azt. A folyamat ugyanaz visszakeresési kérvények és visszaterhelések esetében.

A jogvita visszautasításához (válaszadás a kibocsátó banknak) meggyőző bizonyítékot kell biztosítania arról, hogy átadta termékét vagy szolgáltatását a kártyatulajdonosnak az eladáskor megegyezett feltételek szerinti minőségben, módon és időintervallumon belül.

A kényszerítő bizonyítéknak, amit minden válaszba bele kell foglalnia a szolgáltatás vagy termék típusától függ:

Kézzelfogható termékek

  • Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
    • A termék leírása
    • A teljes fizetett összeg
    • A kártyaszám utolsó négy számjegye
    • Szállítási cím
  • Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
  • A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
  • Szállítási dátum
  • Kiszállító
  • Követési szám
  • Szállítási igazolvány a termék megadott címre való kiszállításáról

Digitális termékek vagy szolgáltatások

  • Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
    • A termék vagy szolgáltatás leírása
    • A teljes fizetett összeg
    • A kártyaszám utolsó négy számjegye
    • Szállítási cím vagy a kiszállítás módja (pl. PDF emailen keresztül)
  • Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
  • A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
  • Tevékenységi napló, ami tartalmaz IP címet, bejelentkezési adatokat időbélyegekkel és tevékenységekkel
  • Szállítási bizonyíték (pl. bizonyíték a termék emailen való elküldéséről)

Offline szolgáltatások

  • Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy az alábbiakat tartalmazó számla:
    • A szolgáltatás leírása
    • A teljes fizetett összeg
    • A kártyaszám utolsó négy számjegye
  • Email másolatok, levelek, felvett telefon beszélgetések
  • A jogvita benyújtását követő, ügyféllel való kommunikáció rövid leírása (ha lehetséges)
  • A szolgáltatás módjának leírása
  • A szolgáltatás dátuma
  • Szolgáltatás átadási dokumentumok (pl. szerződés)

Bizonyíték a vita okától függően

Néhány vita oknál, a több bizonyíték biztosítása nagyobb eséllyel eredményezi a vita megnyerését.

Nem a leírtak szerinti termék vagy szolgáltatás

  • Adjon egy részletes leírást a termékről és szolgáltatásról majd biztosítson dokumentációt a termék vagy szolgáltatás leírásának eladásakor történő feltüntetéséről.

Hibás terhelt összeg

  • Bizonyíték, hogy a kártyatulajdonos számára elérhető volt az átutalás összege és árazása (díjakat beleértve pl. szállítás és fizetés)

Visszatérítés hiánya

  • A kártyabirtokos visszatérítésre való jogosulatlanságára vonatkozó érvelés a visszatérítési irányelvekre és alkalmazható törvényekre hivatkozva
  • Visszatérítési irányelvek (Általános szerződési feltételek)
  • Bizonyíték a visszatérítési irányelvek megjelenítéséről és a kártyabirtokos beleegyezéséről

Vegye figyelembe, hogy ha jóváhagyja a visszatérítést a kártyatulajdonosnak és ezzel elfogadja a visszaterhelést, csak küldjön egy “Elfogadom a visszaterhelés” választ és ne próbálja meg más módon visszatéríteni az összeget. A kártyatulajdonosnak automatikusan visszafizetjük a tranzakció összegét a vita beérkezésekor.

Előfizetés megszüntetése

  • A kártyabirtokos előfizetés lemondására való jogosulatlanságára vonatkozó érvelés, a lemondási irányelvekre és alkalmazandó törvényekre hivatkozva
  • Lemondási feltételek (Általános szerződési feltételek)
  • Bizonyíték a lemondási irányelvek megjelenítéséről és a kártyabirtokos beleegyezéséről
  • Tevékenységi napló, amely mutatja, hogy a kártyatulajdonos használta a szolgáltatást vagy terméket az előfizetés lemondása után

Dupla átutalás

Ha biztos benne, hogy a tranzakció nem duplán került elszámolásra, bizonyítékot kell szolgáltatnia a két átutaláshoz tartozó vásárlásokról.

Mindkét tranzakcióhoz biztosítania kell dokumentációt, legalább:

  • Nyugta, rendelés visszaigazolás vagy számla
  • Szállítási vagy kézbesítési dokumentáció

Jogvitára való válaszlevél létrehozása

A vitára adott választ PDF fájlként kell létrehozni és bemutatni dokumentációját fontossági sorrend szerint (a legrelevánsabb bizonyítékkal kezdve pl. nyugta).

A visszaterhelésre adott válasznál csatolja a következőket dokumentációja előtt:

  1. Jelentse ki, hogy a visszaterhelést elutasítja
  2. Írja le érvelését, hogy miért nem fogadja el a visszaterhelést és összegezze dokumentációját

Mentse el a PDF fájlt “Paylike Dispute ID” néven és küldje el a jogvitára kapott email válaszaként.

A válasza minőségét ezt követően kiértékeljük. Ha a levelet elfogadjuk, átküldésre kerül a kibocsátó bank részére és megkezdődik a vitarendezés folyamata. Ha nem fogadjuk el a levelet, értesíteni fogjuk visszajelzéseinkről egy érvényes vitarendezési válasz létrehozásához.