Tranzakciók

A bankkártyás átutalások a felszínen egyszerűnek tűnhetnek, de könnyen megzavarhatják a tranzakcióval kapcsolatos fogalmak, amint elkezd valós fizetéseket fogadni. Ezen az oldalon bemutatjuk a különböző fogalmakat és elmagyarázzuk a tranzakció folyamatát.

Authorizáció

Az authorizáció (más néven egy összeg jóváhagyása) a tranzakciós folyamat első lépése. Egy tranzakció hitelesítését követően engedélyt kérünk a kártyakibocsátó banktól az összeg zárolásáról. Lehetősége van bármilyen pénznemet biztosítania vásárlói számára.

A kibocsátó banktól ezután kapunk egy üzenetet az authorizáció sikerességéről.

Ha a bank elutasítja a kérést, megjelenik egy hibaüzenet, amely elmagyarázza a probléma okát. A kibocsátó banktól függően különböző hibaüzenetek lehetnek. Néhány gyakori hibaüzenet az authorizációval kapcsolatban:

  • Fedezethiány
  • Hibás kártyaszám
  • Elveszett vagy ellopott kártya

A sikertelen tranzakciók nem kerülnek megjelenítésre Paylike kezőlefületén, de megtalálhatók az API részlegben.

Sikeres üzenet esetén a következő lehetőségek közül lehet választani az átutalással kapcsolatban:

  • Érvénytelenítés
  • Terhelés

Egy zárolt átutalás 180 napig érvényes, ami után az összeg automatikusan érvénytelenítésre kerül. Érvénytelenítheti vagy levonhatja fizetéseit közvetlenül a Paylike kezelőfelületén a legtöbb bővítményünkön és API részlegünkön keresztül.

Érvénytelenítés

Egy átutalás érvénytelenítésével semlegessé teszi annak jóváhagyását és visszavonja az összeg zárolását a kártyatuladjonos számláján. Az átutalás teljes vagy részleges összege érvényteleníthető.

Egy átutalás érvénytelenítését követően az összeget nem terhelheti.

Egy átutalást abban az esetben érdemes érvényteleníteni ha az összeg nem kerül levonásra, pl. ha a vevő megszünteti a megrendelést a kiszállítás megkezdése előtt.

Terhelés

Egy átutalás terhelése, az összeg teljes vagy részleges átvitele egy jóváhagyott tranzakciónak a kártyatulajdonos számlájáról a Paylike számlájára. A jóváhagyott átutalásnál nem vonhat le magasabb összeget.

Az átutalás terhelése a termékek vagy szolgáltatások kiszállítása után kell, hogy megtörténjen.

A terhelt átutalások elszámolása

A kifizetési és tartaléki feltételektől függően, a terhelt összeg elszámolásra (kifizetésre) kerül Paylike számlájáról az Ön által válaszott bankszámlára egy megadott menetrend szerint. Egy elszámolás magában foglalja egy adott időszakban terhelt összes tranzakciót.

A legtöbb kereskedő heti elszámolásban részesül.

Jogviták

Egy rögzített tranzakció bármikor, általában legfeljebb 14 hónapig a terhelést követően, vitatható (pénz vagy termék visszatérítési kérelem). A kártyatulajdonos több okból is kezdeményezhet jogvitát, például:

  • A kártyát ellopták és az átutalást nem a kártyatulajdonos végezte
  • A kártyatulajdonos azt állítja, hogy a terméket nem szállította ki
  • A kártyatulajdonos azt állítja, hogy hibás összeg került levonásra
  • A kártyatulajdonos nem ismeri fel a tranzakciót, és számlát kér (lehíváskérelem)

Jogvita esetén a Paylike azonnal hozzáadja az összeget számla tartalékához. A jogvitákról itt olvashat többet, a vitarendezés megértésével és rendezésével kapcsolatban. Kérjük vegye figyelembe, hogy ez egy leegyszerűsített leírása egy tranzakció folyamatának. Ha több részletre kíváncsi, olvassa el technikai dokumentációnkat Github-on vagy lépjen velünk kapcsolatba.